poniedziałek, 1 września 2014

Liebster Award!

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

Za nominację dziękuję Kelly Mikaelsdotter, autorce bloga:  http://hermiona-g.blogspot.com/

1. Co Cię inspiruję? 

Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to jesień. Jest to moja ulubiona pora roku, szczególnie, kiedy na niebie świeci słońce, a liście na drzewach zmieniają kolory. Inspirują mnie różne rzeczy. Czasem jest to po prostu piosenka, wiersz czy czytana akurat książka. Otaczający mnie świat i ludzie.


2. Kiedy napisałaś swoje pierwsze opowiadanie?

Od kiedy pamiętam wymyślałam różne, początkowo krótkie historyjki. Pierwsze "teksty" zaczęłam spisywać jakoś w wieku sześciu/siedmiu lat. Były to jakieś proste wierszyki i krótkie historyjki. Traktować pisanie na poważnie zaczęłam jakoś w piątej klasie podstawówki, jeśli dobrze pamiętam.

3. Co/Kto skłania Cię do pisania?

Jest to głównie moja własna, wewnętrzna potrzeba. Jednak bardzo wspiera mnie mama, która często mi mówiła, że widzi mnie, jako roztrzepaną, zamyśloną kobietę, zarywającą noce i wstającą późno, przed komputerem z papierosem i kawą w szlafroku, piszącą książkę. Dużo się zgadza. No, pomijając tego papierosa. Poza tym jest jeszcze moja przyjaciółka, która nieustannie mi przypomina, że mam przecież do skończenia opowiadanie!

4. O jakiej porze dnia masz najwięcej weny?

Wena zwykle łapie mnie wtedy, kiedy nie mam możliwości pisania. Najlepiej piszę mi się jednak wieczorem i w nocy.

5. Kim pragnęłaś zostać będąc małym dzieckiem? 

Chciałam być nauczycielką albo kosmonautką ;-;


6. Jakie książki/filmy lubisz najbardziej? 

Jeśli chodzi o książki, to głównie kryminały i fantastyka. Filmy, to dramaty i thrillery zazwyczaj.

7. Dzięki komu zaczęłaś pisać?

Pisać zaczęłam bardziej sama z siebie, choć tak, jak pisałam wcześniej, pewną zasługę ma tu moja mama.


8. Jaki kraj jest Twoim ulubionym?

Austria, Francja, Finlandia i Norwegia.


9. Czy w dzieciństwie miałaś wymyśloną przyjaciółkę/przyjaciela. 

Tak. Na panelach w domu mojej babci był taki jakby kształt, który kojarzył mi się z kobietą. Nazwałam ją Karolina. Czasem wymyślałam też jakiś ludzi, kiedy się bawiłam. 

10. Czy utożsamiasz się z którąś ze swoich postaci?

Tak. Jeśli chodzi o to ff, najbardziej chyba z Amelią.  Ale w kilku moich opowiadaniach były postaci, z którymi się w jakiś sposób utożsamiałam.

11. Jakiej muzyki lubisz słuchać podczas pisania?

Różnie, zależy, jaki mam nastrój i o czym piszę. Zwykle są to jakieś spokojne piosenki. Ewentualnie coś z muzyki klasycznej.

A teraz moje pytania:

1. Co sprawiło, że zacząłeś/zaczęłaś pisać bloga? 

2. Jest coś, czego się boisz?

3. Skąd czerpiesz pomysły i inspirację do pisania? 

4. Od jak dawna piszesz?

5. Gdybyś mogła spotkać kogoś sławnego, kto by to był? O czym chciałbyś/chciałabyś z nim porozmawiać? 

6. Gdybyś uczył/uczyła się w Hogwarcie, to do jakiego domu, Twoim zdaniem byś trafił/-ła?

7. Jest jakiś język, który wyjątkowo Ci się podoba i którego chciałbyś/chciałabyś się nauczyć? A może udało Ci się zrealizować takie językowe marzenie lub jesteś w trakcie?

8. Jest jakaś książka, do której lubisz wracać i która zawsze potrafi Cię wciągnąć? Jaka?

9. Wolisz działać spontanicznie, czy raczej dwa razy się zastanawiasz, zanim coś zrobisz?

10. Jest jakiś zapach, który lubisz i który budzi w Tobie pozytywne emocje i/lub wspomnienia?

11. Cecha, którą najbardziej w sobie cenisz?

Ja nominuję jedynie dwa blogi... Kiedyś czytałam ich więcej, teraz jednak czas strasznie mnie ogranicza... Jeśli uda mi się trafić na coś ciekawego, to pewnie dołączy do tej krótkie listy! ;)

1. http://hermione-granger-fred-weasley-tears.blogspot.com
2. http://otherhogwartsstory.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz